Apa yang menyebabkan yang sesak Hati?

Apa yang menyebabkan yang sesak Hati?

Hati dikenali sebagai organ yang paling sukar bekerja badan. People, yang mengalami apa-apa jenis keadaan hati, sering berasa letih. Salah satu fungsi utama hati adalah untuk membuang toksin dari badan. Badan itu mempunyai beberapa toksin akibat daripada pengambilan harian makanan, bernafas di udara toksik dan juga toksin psikologi. Apabila hati tidak mampu untuk membuang toksin dari badan, anda akan berasa letih dan juga, ini menyebabkan kesesakan di dalam hati.

Terdapat dua syarat utama yang menyebabkan kesesakan di dalam hati.

Apabila terdapat toksin berlebihan di dalam badan, hati tidak akan dapat untuk membersihkan mereka. Dalam kes sedemikian, aliran hempedu dikurangkan atau terus terhenti. Terdapat banyak keadaan di dalam tubuh manusia yang benar-benar boleh memberi kesan kepada aliran hempedu, termasuk batu dalam pundi kencing atau buah pinggang. Syarat-syarat tersebut boleh menyebabkan lebih banyak pencemaran dalam badan dengan meningkatkan tahap toksin. Jika hati tidak berfungsi dengan baik, anda juga mudah terdedah untuk beberapa keadaan kulit yang berkaitan. Pertambahan berat badan adalah satu lagi tindak balas biasa untuk fungsi hati yang tidak wajar.

Satu lagi sebab yang sama untuk kesesakan di hati adalah jika terdapat jumlah lebihan karbohidrat dalam badan. Hati mengekalkan tahap glukosa pada kadar biasa dalam badan. Apabila paras glukosa darah adalah rendah, hati mudah memecahkan glukosa dan menukarkan kepada tenaga untuk badan. Walau bagaimanapun, jika tahap glukosa meningkat tiba-tiba seperti dengan memakan karbohidrat berlebihan, hati boleh mendapatkan sesak dan boleh berfungsi secara tidak wajar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar