Kidney Stone Home Remedies - Larutkan Batu Buah Pinggang Anda Dengan ini 6 Home Pemulihan yang berkesan

Kidney Stone Home Remedies - Larutkan Batu Buah Pinggang Anda Dengan ini 6 Home Pemulihan yang berkesan

Terdapat sebilangan besar ubat-ubatan rumah batu karang yang boleh membantu anda dengan keadaan anda. Anda akan mendapati bahawa kebanyakan doktor akan mencadangkan banyak minum air, dan kemudian mereka meminta anda untuk bermain permainan menunggu.

Ada sebab yang baik mengapa doktor akan mengesyorkan menunggu dan itu adalah kerana dalam kira-kira 85% kes, batu-batu akan dapat lulus secara semula jadi melalui air kencing jika mereka adalah kecil. Anda boleh mengharapkan untuk lulus batu dalam masa kira-kira 4 hari sekali anda notis gejala.

Beberapa gejala yang anda mungkin ingin untuk menonton keluar untuk termasuk sakit teruk di belakang, tepi atau pangkal paha kawasan yang lebih rendah. Untuk rawatan yang berkesan anda perlu memulakan dengan meminum banyak air. Semakin banyak air yang anda makan semakin besar kemungkinan ia adalah bahawa batu itu akan dapat lulus melalui badan anda dan keluar ke dalam air kencing anda. Anda juga boleh melihat mengambil beberapa bentuk ubat penahan sakit jika anda berada dalam kesakitan yang teruk dan mencari bantuan.

Apakah beberapa rawatan rumah yang berkesan?

Rasa sakit yang berkaitan dengan batu karang sering dibandingkan dengan melahirkan anak. Secara umum, kesakitan tidak boleh bertahan lebih daripada 24 jam dan bagi kebanyakan orang batu-batu akan larut dan melalui air kencing dalam tempoh 24 jam.

Dapatkan bermula hari ini dengan menggunakan beberapa idea-idea berikut:

Air - untuk batu karang yang berasaskan kalsium, dehidrasi dianggap punca yang paling mungkin. Adalah lebih baik untuk minum air suling, kerana ini akan bebas daripada bahan kimia yang berbahaya, toksin dan mineral yang berlebihan.

Aktiviti - mendapatkan bergerak untuk menjaga buah pinggang anda berfungsi pada tahap yang optimum. Bergerak badan juga boleh membantu untuk mengusir atau membubarkan batu karang juga.

Makanan - ia akan menjadi satu idea yang baik untuk mengelakkan rempah dan makanan pedas semasa anda menjalankan rawatan rumah batu buah pinggang.

Juice - minum jus dibuat dari buah-buahan segar dan sayur-sayuran boleh menjadi amat berguna untuk rawatan rumah batu buah pinggang. Cuba buat jus seperti oren, anggur dan lobak merah, kerana mereka akan mengandungi tahap sitrat yang tinggi. Ini citrates berguna dalam mengurangkan asid urik pembentukan.

Tambahan - anda boleh mempertimbangkan tambahan harian yang merangkumi sekurang-kurangnya 300-350 mg magnesium. Magnesium adalah salah satu daripada kekurangan yang dinyatakan dalam banyak penghidap masalah ini.

Asid fosforik - ini boleh menjadi berguna dalam melarutkan batu-batu dan boleh dimasukkan sebagai komponen rawatan rumah batu buah pinggang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar