Rawatan Pneumonia Asli - Bahagian 1

Rawatan Pneumonia Asli - Bahagian 1

Pneumonia adalah jangkitan serius paru-paru yang boleh disebabkan oleh mana-mana daripada beberapa agen jangkitan yang berbeza, termasuk virus, bakteria, kulat, protozoa, dan Mycoplasma. Jangkitan ini menyebabkan pundi udara kecil di kawasan paru-paru menjadi radang dan dipenuhi dengan lendir dan nanah, menghalang oksigen daripada sampai darah. Lobar pneumonia menjejaskan hanya satu bahagian, atau lobus, satu paru-paru. Walaupun gejala boleh berubah-ubah dalam intensiti, mereka biasanya termasuk demam, menggigil, batuk, kahak berdarah, sakit otot, keletihan, sakit tekak, kelenjar limfa di leher, sianosis (a cast kebiruan pada kulit dan kuku), sakit di dada, dan cepat, pernafasan sukar.

Pneumonia biasanya didahului oleh jangkitan pernafasan atas seperti sejuk, selesema, atau campak. Faktor-faktor yang meningkatkan risiko radang paru-paru termasuk menjadi sama ada di bawah satu tahun atau lebih daripada enam puluh tahun, sistem imun yang lemah, penyakit kardiovaskular, kencing manis, jangkitan HIV, penyitaan atau strok, aspirasi bawah bius, alkohol, merokok, kegagalan buah pinggang, sel sabit penyakit, kekurangan zat makanan, badan-badan asing dalam petikan-petikan pernafasan, pendedahan kepada perengsa kimia, dan juga alahan.

Pneumonia bakteria boleh menjadi sangat berbahaya dan boleh datang pada kedua tiba-tiba atau beransur-ansur, biasanya sebagai komplikasi beberapa masalah kesihatan yang lain seperti penyakit pernafasan, sistem imun yang lemah, atau jangkitan virus. Orang dewasa, kanak-kanak, penagih alkohol, dan orang yang baru menjalani pembedahan juga berisiko. Streptococcus pneomoniae adalah punca yang paling biasa pneumonia bakteria. Gejala biasanya termasuk berjabat, menggigil, dan suhu yang tinggi. Batuk kering pada mulanya. Kemudian kahak karat berwarna adalah dihasilkan, dan pernafasan menjadi cepat dan berusaha. Sakit dada yang bertambah teruk apabila dihidu, sakit perut, dan keletihan juga biasa, Ini jenis radang paru-paru tidak mungkin merebak dari seorang ke seorang yang lain.

Pneumonia virus adalah lebih berubah-ubah dalam perjalanan dan tahap. Ia boleh datang secara tiba-tiba atau beransur-ansur, dan symptoms- yang lebih kurang sama seperti orang-orang pneumonia- bakteria boleh menjadi sederhana, teruk, atau mana-mana sahaja di antara. Ia adalah kurang serius daripada pneumonia bakteria, tetapi jika tidak dijaga dengan betul, kedua, jangkitan pneumonia bakteria boleh menetapkan dalam.

Kulat Pneumonia, terutama Pneumocystis Carinii pneumonia (PCP), adalah lebih kurang biasa yang sama ada pelbagai bakteria atau virus, dan sering dikaitkan dengan sistem imun yang lemah atau ditindas. Orang yang mempunyai HIV, AIDS, atau sesetengah jenis kanser, atau yang mengambil ubat imunosupresif berikut pemindahan organ, yang paling mungkin akan terjejas.

Pneumonia Mycoplasma, atau "pneumonia berjalan" adalah disebabkan oleh ejen yang tidak dikelaskan tetapi nampaknya kedua-dua bakteria dan virus. Bentuk pneumonia biasanya memberi kesan kepada orang di bawah empat puluh. Tanda-tanda cenderung untuk menjadi kurang teruk berbanding dengan pneumonia virus atau bakteria dan termasuk batuk yang tdk teratur, bersama-sama dengan menggigil dan demam.

Bayi boleh kontrak radang paru-paru disebabkan oleh jangkitan Chlamydia trachomatis dipindahkan kepada kanak-kanak semasa kelahiran. Radang paru-paru kanak-kanak juga boleh disebabkan oleh bakteria yang sama yang menyebabkan batuk kokol.

HERBA ASLI UNTUK PNEUMONIA RAWATAN

Cendawan cordyceps Cina boleh didapati dalam formula tonik untuk menyokong paru-paru. Paru-paru yang nyata dari herba Ridgecrest adalah formula herba Cina yang direka untuk menyediakan nutrien kepada paru-paru. Elderberry mempunyai sifat antivirus dan mengurangkan gejala pneumonia. Ephedra (ma huang) memberi manfaat untuk melegakan kesesakan dan batuk. Amaran: tidak menggunakan herba ini jika anda mengalami keresahan, glaukoma, penyakit jantung, tekanan darah tinggi, atau insomnia, atau jika anda mengambil perencat oksidase monoamine. Minyak kayu putih bermanfaat untuk melegakan kesesakan. Meletakkan 5 titik di mandi panas atau 6 titik dalam secawan air mendidih, letakkan tuala di atas kepala anda, dan menyedut wap. Ekstrak daun zaitun meningkatkan fungsi sistem imun dan melawan semua jenis jangkitan, termasuk virus selesema.

Lebih cadangan untuk rawatan radang paru-paru semula jadi

Makan banyak cecair, terutamanya jus segar, teh herba, sup dan air yang berkualiti, untuk mengelakkan dehidrasi dan membantu mengusir badan. Untuk memendekkan tempoh selesema, melakukan diet cecair menekankan teh herba panas dan sup panas untuk salah satu daripada dua hari. Tidur dan berehat sebanyak mungkin. Jangan mengambil zink pada masa yang sama anda makan atau minum buah-buahan sitrus atau jus. Ia akan mengurangkan keberkesanan zink. Jangan memakan banyak lain-lain jenis buah-buahan. Fenugreek terputus kahak dan lendir, dan elm yang licin membantu mengeluarkan mereka dari badan. Jika anda lebih daripada enam puluh lima, melihat pembekal penjagaan kesihatan anda.

Pneumonia boleh menyebabkan komplikasi yang serius bagi orang-orang dalam kumpulan umur ini. Antibiotik tidak berguna terhadap penyakit virus seperti pneumonia dan influenza. Cara terbaik untuk menghilangkan masalah itu atau apa-apa penyakit berjangkit yang lain adalah untuk menyerang kepala di dengan mengukuhkan sistem imun. Timus dan kelenjar adrenal adalah kerusi kuasa sistem imun. Apabila badan mendapat sakit atau sudah sakit, ia adalah di bawah tekanan, dan tekanan mengenakan cukai sistem imun. Para penyelidik telah mengaitkan pendedahan kepada selesema, selesema dan radang paru-paru kepada tekanan psikologi.

Mujarab rawatan radang paru-paru semulajadi disyorkan oleh doktor naturopathic hampir atas adalah terapi oksigen yang ditadbir sendiri. Mereka mendapati bahawa, mikrob, bakteria berbahaya dan virus seperti radang paru-paru, penyakit jantung kanser dan juga membantu, tidak menyebabkan penyakit itu sendiri. Mereka hanya hidup di dalam habitat semula jadi mereka oksigen - persekitaran dilucutkan. Sebaik alam sekitar dalam badan kita kekurangan oksigen ia menjadi berasid dan biasanya semua jenis virus dan bakteria berbahaya berkembang maju dan menghasilkan semula secara mendadak. Sel-sel dalam badan kita dengan bekalan cukup oksigen tidak sesuai didiami oleh semua jenis penyakit virus dan juga radang paru-paru. Oleh itu, pendekatan yang disyorkan adalah untuk menjaga tubuh sentiasa oksigen. Ambil masa untuk meneroka dan mengkaji rawatan ini kuat dan kontroversi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar