Beberapa Fakta Tentang Usus Inkontinens

Beberapa Fakta Tentang Usus Inkontinens

Inkontinen usus juga perubatan disebut sebagai inkontinens tahi. Apabila kita bercakap mengenai keadaan ini, ini bermakna bahawa orang itu tidak dapat mengawal buang air besar dan najis ini sedang keluar dari rektum pada kadar yang tidak terkawal. Rupa-rupanya, masalah lemah kawalan kencing tahi boleh berbeza-beza dan ia bergantung kepada jumlah najis pengsan. Ia boleh menjadi jumlah yang kecil atau ia juga boleh menjadi kerugian lengkap mengawal pergerakan usus.

Sebenarnya, dianggap sebagai tanda lain keadaan perubatan yang mendasari atau penyakit. Secara umum, keadaan ini tidak mengancam nyawa dan tidak benar-benar mengenakan ancaman kepada kesihatan seseorang tetapi orang yang mengalami keadaan ini mungkin mengalami ketidakselesaan dan rasa tidak yakin. Ini bermakna bahawa seseorang mungkin mengalami masalah yang berkaitan dengan harga diri mereka kerana ini boleh memberi kesan kepada kesihatan emosi mereka.

Ada yang berfikir bahawa inkontinens usus bukanlah satu keadaan yang biasa kerana ia biasanya tidak banyak bercakap tentang. Walau bagaimanapun, ramai orang sebenarnya mengalami ini tetapi mereka tidak sedar bahawa terdapat perkara yang sedemikian sebagai keadaan ini.

Orang-orang dari kaum dan peringkat umur yang berbeza boleh mengalami masalah lemah kawalan kencing ini; Walau bagaimanapun, ini adalah lebih biasa di kalangan orang tua dan lebih biasa di kalangan wanita berbanding lelaki. Orang-orang dari pasukan penjagaan kesihatan percaya bahawa keadaan ini adalah perkara biasa di kalangan wanita kerana ia adalah satu komplikasi kehamilan.

Jelas sekali, kerana kebanyakan orang tidak bercakap mengenainya, keadaan ini biasanya undertreated. Penyedia penjagaan kesihatan mendapati bahawa sebab-sebab yang paling biasa untuk tidak merawat keadaan ini adalah seperti berikut: rasa malu, kepercayaan palsu seperti mempercayai bahawa inkontinens adalah perkara biasa bagi warga tua dan bahawa ia tidak dapat diubati lagi dan mereka perlu hidup bersamanya.

Sebenarnya, rakyat perlu sedar bahawa masalah lemah kawalan kencing usus tidak biasanya sebahagian daripada penuaan dan ia perlu dirawat kerana ia boleh menjadi tanda keadaan perubatan. Selain itu, masalah lemah kawalan kencing bukan sahaja akan hilang tanpa menerima rawatan kerana apa yang orang lain percaya.

Menjaga tubuh anda sihat dengan pemakanan seimbang melalui makan makanan berkhasiat dan mengelakkan makanan yang boleh mengganggu pergerakan usus yang normal. Bersenam setiap hari juga akan membantu untuk menjaga tubuh anda sihat. Anda boleh cuba bersenam pada bola Switzerland di rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar